Wednesday 16 October 2013

Testimoni Kelas Asas Blog & Fanpage

Di tengah malam seperti waktu sekarang ini , baru saya berpeluang mencuba hobi baru. Semuanya bermula apabila saya memasuki Kelas Asas Blog & Fanpage kelolaan Pn Zaila Mohamad. Saya ingat mudah sahaja untuk menulis blog. Rupanya ia mempunyai etika dan gaya sebagai seorang penulis blog. Sebagai pensyarah saya biasa menulis dan itulah kerja saya setiap hari menulis. Namun tidaklah sehingga berblog dan menulis secara santai begini. Saya biasa menulis perkara - perkara yang rasmi dan lebih akademik.Jadi apabila dianjurkan oleh jabatan saya dalam penylisan kreatif, saya fikir blog merupakan asas untuk membina daya kreatif sebagai seorang penulis.

Kelas Asas Blog dan Fanpage ini memberi peluang kepada saya untuk meneroka alam siber yang semakin canggih dan luas.Tugasan yang diberikan secara online, mengikut masa saya sebagai penjawat awam, isteri , ibumdan pengedar bebas Shaklee memudahkan saya. Tidak perlu menghadiri kelas secara nyata kerana jadual saya di siang hari sebagai pendidik adalah sangat penuh. Pergi kerja pukul 7 pagi , pulang 7 malam . Mujur pejabat dekat dengan rumah. Yuran yang dikenakan berpatutan kerna anda tak mungkin belajar sehari terus pandai berblog. Jadi anda mungkin perlukan berbulan - bulan untuk berjaya sebagai penulis blog yang baik dan yang paling seronok saya tak perlu menghadiri peperiksaan. :)

Apabila saya berjaya menyelesaikan tugasan yang diberikan, guru online saya akan memantau secara online juga dan memberi tunjuk ajar secara online. Mudah bukan! Kelas ini sangat disyorkan kepada yang mahu berjinak - jinak dalam perniagaan online. Kena daftar sebagai pelajar baru tahu.

Asas pengiklanan secara online pun diajarkan juga. Harapan saya, blog saya akan menjadi pilihan pembaca dan saya akan sentiasa berguru untuk meneroka alam blog dengan lebih jauh. Terima kasih cikgu Zaila.

Untuk hubungi cikgu Zaila boleh terus ke FB beliau atau laman blog kelolaan beliau http://zailabinimdae.blogspot.com/.

No comments:

Post a Comment