Monday 27 January 2014

8 idea kreatif untuk hidangan menarik parti kanak - kanak

Saya akan menyenaraikan laman sesawang dan blog yang menawarkan idea kreatif untuk hidangan parti kanak - kanak. Banyak yang menarik untuk dicuba dan dijadikan aktiviti keluarga. Pasti anak - anak seronok dengan pelbagai gaya kreatif hidangan oleh ibubapanya sendiri.




Menarikkan, berwarna warni, buah - buahan dalam kon aiskrim. Boleh juga ditukarkan dengan kek dalam kon aiskrim.
Fruit Salad Ice Cream Cones
Bakers Royale

Nampak manis kerana ia sememangnya manis. Mashmallow dan buah epal digandingkan. Sesuai untuk pijama party dan parti harijadi.
Kids food: apple and marshmallow smiles
brightredhoodie.blogspot.com

Ini pun menarik juga. Selain sebagai buah tangan untuk anak - anak bawa pulang, boleh juga dijadikan set bento untuk anak - anak.
Kids food: butterfly snack packs
squawkfox
Hiasan kek red velvet yang mudah. Boleh dijadikan aktiviti sekeluarga untuk persediaan parti harijadi kanak - kanak. Apa salahnya kalau buat sendiri kan.
sunday-brunch-46
Kellytoups.com
Pisang pun cantik dan namapak sedap bila dihias begini. Selain dapat pisang sebagai snek sihat, dapat juga kertas tisu yang menarik. Idea yang mudah tetapi menarik.
http://lifeatthezoo.com/wp/wp-content/uploads/2012/08/lunch-box-ideas-2.jpg
Life At The Zoo


Percaya tak, hidangan ini sangat mudah dibuat, cuma perlukan sos pizza, keju cheddar dan buah zaitun. Saya pun tak terfikir untuk dihias begini. selalunya , saya letak dan hias roti ala pizza sesuka hati. Kali ini boleh dicuba teknik begini.
Kids food: mummy mini-pizzas
parents.com



Ini bukan aiskrim tetapi potongan buah kiwi bersalut coklat. Boleh juga dicuba dengan buah - buahan lain. Sangat berkhasiat snek ini dan pastinya ia sangat lazat.
Kids food: kiwifruit lollipops
Show Food Chef


Akhir sekali, jika ibu bapa ingin mencuba tema parti harijadi untuk anak - anak lelaki, mungkin idea 'shark' daripada buah tembikai ini sangat menarik.Mudah, dan kulitnya tidaklah dibazirkan begitu sahaja. Jadi ibu bapa memang kena kreatif dan belajar jadi kreatif.

Kids food: watermelon shark
megduerksen.typepad.com

Bagi sebarang komen atau teguran, sila emailkan kepada saya zunairahagi@gmail.com

Untuk mendapatkan produk Shaklee, boleh whatsapp @ sms saya 012-2248189 @ email saya zunairahagi@gmail.com.



14 comments: